Kdo platí naše účty? Zákazník!

Před nedávnem byl Odborem dopravy Magistrátu města Brna zpracován návrh Metodiky nového rozdělování stanovišť taxislužby. Tento návrh vyvolal bouřlivou reakci v řadách těch, kteří nemají zájem na změně poměrů v taxislužbě. CITY TAXI BRNO má k tomuto návrhu velkou řadu výhrad a zásadně nesouhlasíme, jak se způsobem přidělování stanovišť, tak i s kritérii na provozovatele nových stanovišť. Nicméně změna je podle našeho názoru nutná. Argument, že chystané změny jsou šité na míru CITY TAXI BRNO je zcestná. Za poslední dva roky jsme adresovali Odboru dopravy nesčetné množství podnětů a návrhů na zlepšení situace, prakticky vždy bez odezvy. 
Cílem CITY TAXI BRNO je poskytovat zákazníkovi kvalitní taxislužbu a férový přístup. Jako jediná taxislužba ručíme za kontrolu nepředražení jízdného pomocí GPS, a v případě oprávněné reklamace společnost garantuje 100% vrácení peněz zákazníkovi. Od konkurence se odlišujeme především vysokou kvalitou poskytované služby a špičkovým zákaznickým servisem.  
City taxi má největší a nejmodernější vozový park, což jí umožňuje bezkonkurenčně nejkratší dojezdové časy v Brně. Zákazníkům také nabízíme nejširší možnosti objednávky v Brně, tedy pomocí SMS, mobilní aplikace, webové objednávky, telefonem, vše NONSTOP 24 hodin denně po celý rok. Našim standardem je také jedinečný zákaznický SMS servis, když zasíláme zákazníkům SMS o dojezdovém čase a typu přistaveného vozu.  Všechny naše vozy mají pro zákazníky k dispozici zdarma WI-FI připojení a bezkontaktní platební terminál. Budoucnost brněnské taxislužby vidíme v zavedení vozidel poháněných LPG či CNG nebo elektromobilů s ohledem na požadavky ekologicky šetrného provozu a snižování emisí. 
V současnosti vnímáme jako jeden z hlavních problémů fungování brněnské taxislužby laxní přístup Odboru dopravy Magistrátu města Brna, který nedostatečným způsobem kontroluje jednotlivé provozovatele taxi. Tato praxe způsobuje, že v současnosti jezdí po Brně velké množství zastaralých vozů, často starších 15-ti let, které mají najeto přes 400 tis. km a které nesplňují již i tak zastaralou vyhlášku. Jsou také provozovány „černé taxíky“, tedy přeprava je prováděna i subjekty (tzv. „drinky“ či smluvní dopravci), které nemají složenou povinnou magistrátní zkoušku z místopisu. Magistrát nevytváří dostatečný počet stanovišť, čímž nutí taxikáře stát v místech, kde porušují dopravní značení. Schází nám také zvýhodnění provozovatelů taxi, kteří dbají na úroveň poskytované služby, investují do svých vozů i úrovně služeb. 
CITY TAXI BRNO navrhuje svoje služby ve prospěch zákazníka. Protože je to právě zákazník, kdo platí naše účty.
Obáváme se však, aby odpor, který návrh vyvolal mezi brněnskými taxikáři nebyl důvodem, že magistrátní úředníci znovu upustí od snah něco změnit a práce na nové úpravě postavení provozovatelů taxislužeb se zastaví. 
David Dostál
City Taxi Brno